Frukostmöte med Employer Branding

  • -
Frukostmöte Malmö

Frukostmöte med Employer Branding

Tags : 

Hur kommunicera vi för att attrahera den nya generationens talanger?

Idag var drygt 40 kommunikatörer och HR specialister på plats för att lyssna på Sighsten Dahl, Employer Branding Specialist på Universum och inbjuden av Sveriges Kommunikatörer, Södra.

Sveriges Kommunikatörer

Med en allt hårdnande konkurrensen om talangerna, krävs det att företag och organisationer är attraktiva arbetsgivare. Yngre generationer ställer nya krav som pressar arbetsgivare att erbjuda någonting unikt. Något som motiverar till att börja arbeta just där och ingen annanstans. För att locka till sig de bästa talangerna behöver organisationer utveckla en EVP, ”employee value proposition”, som tydliggör vad medarbetarna erbjuds i utbyte mot sina tjänster. Sighsten gav deltagare tips om hur man utvecklar en EVP och vad man ska tänka på när det är dags att kommunicera ut sitt budskap. Dagens unga når du bäst med sociala medier……. men det gäller att hålla sig ajour med vilka – det som gäller idag, gäller med all säkerhet inte om ett år…. eller kanske rent av inte ens om några månader!


Gilla oss på Google+

Tidigare nyheter